דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


באר שבע תחת איום הטילים 

מאת    [ 09/01/2009 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 3131 פעמים ]

באר שבע במלחמה

לפני כשנתיים נפגשתי עם חבורה ססגונית ושמחה של אוסטרלים בבאר שבע. האנשים השמחים הללו ספרו לי שהם השתתפו במלחמת העולם השנייה בקרב על באר שבע.שמחתי לבשר להם שזו הייתה הפעם האחרונה שהעיר תהיה נתונה במלחמה (מלבד מלחמת השחרור) .מסתבר שטעיתי, יללות צופרי האזעקה חזרו להשמיע את קולם בבירת הנגב.
בדרך לבאר שבע החדשות המושמעות במקלט הרדיו אינן מעודדות: נפילת טילים באשקלון,נפילת טילים בצפון,ידיעה על פצועי צה"ל ברצועת עזה ומשבר המים.חדשות שאינן מעודדות בלשון המעטה ,כך חשתי עד שהגעתי למטה המחוז הדרומי.
בכניסה למטה המחוז מצאתי את רב- פקד בת שבע זיתון קצינת השותפויות עסוקה מאוד בבוקר זה.היא היוזמת והאחראית על קייטנת ילדי שוטרים הנמצאת במקלט של מטה המחוז הדרומי.לדבריה :"כדי שהשוטרים יהיו פנויים מנטאלית לעבודה ,חובתנו המטה תומך הוא לתת למשפחות את מירב הסיוע האפשרי ולהוריד מהם את הדאגה לילדיהם אשר אינם לומדים כבר למעלה משבוע.שמעתי את זעקת האמהות והחלטתי שחייבים לסייע".
כל פעילות המחוז מנוהלת במרכז השליטה. בתוך המרכז פועלים עשרות שוטרים. מסביר ומפרט רב פקד גיא חיון מפקד המשל"ט : "מאז תחילת המלחמה עברנו לפעול במתכונת מורחבת מאוד כל העמדות מאוישות ואנו מחויבים גם בשעת הלחץ הגדולה ביותר להשיב לפונה אלינו בתוך עשרים שניות.בימים הראשונים למלחמה נהגו אזרחים רבים להתקשר למספר המוכר להם והוא 100.קיבלנו כמות כפולה של פניות מאזרחים מבוהלים אשר בקשו מאיתנו כל מידע אפשרי. חלקם היו מבוהלים וכל שנזקקו לו היה קול אנושי וסמכותי שידע להרגיע אותם.האחריות המוטלת על השוטרים במוקד היא גדולה מאוד.לדאבוני, צברנו ניסיון רב בעקבות נפילות הטילים בשנים האחרונות בעוטף עזה כך שהשוטרים במשל"ט הם מקצועיים ומנוסים. אנחנו במשל"ט מנסים לספק את השרות הטוב ביותר לשני הלקוחות העיקריים שלנו : התושבים והשוטרים שבשטח.לשוטרים באירוע אנו מקצים מיידית גל נפרד בקשר כדי שיוכלו לטפל בצורה השקטה והיעילה ביותר תוך כדי תאום של שרותי ההצלה והחילוץ השונים ופקוד העורף מבלי הפרעות של אירועי שגרה הממשיכים כל אותה עת במחוז.לתושבים אנו נותנים מענה מיידי מקצועי ותומך בהתאם למהות המקרה".
עד כה נמנו 595 שיגורי טילים לכל תחומי המחוז שבהם נהרגו ארבעה אזרחים
ידיה של רב פקד חנה גולדשיין קצינת הרווחה המחוזית עמוסות עבודה.היא וצוותה מסייעים לשוטרים ולמשפחות ככל שניתן בסיוע המטה הארצי וקרנות השוטרים.הנחת העבודה שלנו היא פשוטה :"כאשר השוטר יודע שמשפחתו מטופלת הוא יפעל בצורה רגועה ומקצועית יותר, בכך יינתן שרות טוב יותר לאזרח המצוי במצבי קיצון ובחרדה מפני איום נפילת הטילים."
למשרד קהילה ומשמר אזרחי יש תפקיד חשוב בתחנת באר שבע במצבי שגרה. התפקיד מתעצם ומקבל נפח של חשיבות מרובה יותר במצבי קיצון כפי שקיים כיום לאחר נפילת טילי הגראד.בתחנת משטרת באר שבע פותח דגם ייחודי : נערכה בדיקה ואתרו שלושים מתנדבים כעלי רקע וניסיון בעבודה עם ילדים. המתנדבים הללו מתייצבים מידי יום במקלטים בהם נערכות קייטנות ומסייעים רבות לגננות.התגובות של הורי הילדים והתשבחות לא פוסקים מלהגיע לרב פקד טל זרחין האחראי על המיזם הקהיתי הכה חשוב. פעילות מתנדבים אלו אינה באה במקום פעילות הביטחון השוטף ,הכוונת תנועה, פינוי צירי חירום ומניעת פעילות פלילית הנעשית על ידי מאות השוטרים ומאות מתנדבי המשמר האזרחי בעיר הפועלים ללא לאות ובמהלך כל שעות היממה.--
אבי זלבה .Ph.D
קרימינולוג ויועץ ארגוני
050-6274460
קרימינולוג ויועץ ארגוני



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב